Doomtrooper - kultowa karcianka, w wersji na PC

dt.jpg

W długo oczekiwana karcianka w wersji na PC. Jedna z pierwszych kolekcjonerskich karcianek na polskim rynku (chyba tylko wcześniej był tylko Magic: The Gathering) doczekała się wersji na komputery.

Gra jest obecnie w wersji beta. Mam nadzieję, że uda się ją jeszcze poprawić. Ponieważ konkurencja na rynku karcianek jest ogromna, a gra powiedzmy sobie szczerze — nie zachwyca. Liczyłem na coś więcej. Zawodzi głównie grafika — gra wygląda, jakby została wydana jakieś 20 lat temu. Sterowanie jest też słabe, przez co gra traci na płynności. Zasady są też sporo zmienione, brakuje jeszcze wielu kart, wydaje się że są dostępne tylko z podstawowego zestawu, a i tak nie jestem pewien czy wszystkie.

Jednak gra ma potencjał czas pokaże, czy twórcom uda się dorównać do wersji klasycznej. Ja trzymam kciuki, ponieważ gra ma fajną mechanikę. Plusem jest też osadzenie na książce Kroniki Mutantów, czyli S-F. Większość karcianek to jednak zwykłe Fantazy.

Jakby ktoś chciał wypróbować to na testy Bety, można się zapisać pod poniższym linkiem:
https://doomtroopergame.com/

A żeby za dużo nie rozkminiać na początku to przedstawię zasady, wersja sporo skrócona — skupię się na różnicach między innymi karciankami (10 głównych różnic w stosunku do innych karcianek, które znam). Jak we wszystkich mamy karty wojowników i karty specjalne.

dt2.jpg

  1. W swojej turze mamy trzy Akcję, z której jedna jest Akcją Ataku.

  2. Akcje możemy przeznaczyć na zagrywanie kart lub jedną w turze walkę.

  3. Każdą z akcji możemy przeznaczyć na medytację, zyskując dzięki temu Punkty Akcji

  4. Każdy z wojowników ma trzy podstawowe statystyki, Siłę w walce wręcz, Siłę w walce strzeleckiej, Obronę.

  5. Atakujący wybiera czy walka odbywa się wręcz czy na odległość.

  6. Pierwsza wygrana walka z danym wojownikiem kończy się jego zranieniem, druga jego śmiercią.

  7. Wojowników możemy wyposażać w karty ekwipunku.

  8. Możemy zagrywać karty specjalne zmieniające zasady, lub karty czarów przeznaczone dla wojowników specjalnych frakcji.

  9. Po wygranej walce możemy zdecydować czy chcemy odebrać Punkty Zwycięstwa, czy Punkty Akcji

  10. Gra kończy się po zebraniu 20 Punktów Zwycięstwa


dt3.jpg


dt4.jpg